• Uppdatering Giff-cupen

    Hej. För att vi inte ska råka i tidsnöd kommer vi byta om på gruvered imorgon. samling kl:12:30 ha gärna en träningsoverall eller liknande att dra på över matchstället. fotbollskor och benskydd kan vi avvakta med tills vi kommer fram. Vi åker sedan till Forsenskolan och lämnar av våra grejer för att sedan åka tillbaka och spela på skedevallen. Ni som ska åka hem på kvällen är det hämtning från 20:00 för att sedan vara tillbaka på Helidsskolan för gemensam frukost kl: 07:30 Alla barn kommer få stå över en match varje dag, vilket innebär att alla spelar två matcher varje dag. Med vänlig hälsning// Ledarna F2013/2014 25 apr 5kommentarer
  • Kiosk

    Vi fått en undran om vi kan stå i kiosken på söndag i damlagets match mot westbo istället för matchen den 4 maj. Är det någon som kan på söndag? P2010/2011 25 apr 2kommentarer
  • Inställd träning

    Hej! Nästa onsdag är träningen inställd då många av oss är iväg på valborgsfirande Alltså endast träning på måndag nästa vecka F2015/2016 24 apr 0kommentarer
  • Utlämning av ledarkläder idag och i morgon

    Nu har ledarkläderna kommit. Jag är på Gruveredsvallen fram till kl 20:00 idag torsdag så ni som har möjlighet att hämta dem då får gärna göra det. Utöver ikväll är jag på vallen i morgon fredag mellan kl 16:30-17:30 så det finns möjlighet att hämta kläderna då också. Jag får återkomma om andra tider kommande vecka för er att hämta ut kläder men tiderna ovan är vad som erbjuds i närtid. //Emil Ledare 24 apr 0kommentarer
  • Skadevi Cup

    Hej, Vi har anmält två lag till Skadevi Cup den 27-29 juni i Skövde, F11 och F12. Vi kommer ej ha övernattning under cupen utan vi åker fram och tillbaka varje dag. Vi behöver få lite koll på antalet spelare som kan vara med på cupen och kommer därmed skicka ut en ny kallelse gällande cupen och vi räknar med att om man svarar ja på kallelsen så kommer man att medverka på cupen. Vi hoppas så många som möjligt kan vara med så att vi kan ställa upp med två lag. /Ledarna F2010/2011/2012 24 apr 1kommentar
  • Föräldragrupp till laget sökes

    Hej! Under föräldramötet förra veckan framkom önskemål om att ni ville att vi ledare skulle precisera mer ingående vad en föräldragrupp ska jobba med och vilken sorts hjälp vi ledare söker i nuläget. Framförallt önskar vi ledare att en sådan grupp eller duo ska jobba med att: 1) Ansvara för lagkassan. 2) Genomföra extra försäljning utöver sportlotten och Bingolottos Kalendrar som laget säljer varje år. 3) Leder arbetet med att stärka lagets kassa via att ordna exempelvis försäljning som "kakservice " eller på annat sett via sponsring inbringa pengar till lagkassan. 4) Att tillsammans med laget jobba mot ett bestämt mål med försäljningen. Är exempelvis Gothia Cup en dröm för laget kan ju flera omgångar med försäljning bli nödvändigt. Men laget kan ju ha andra drömmar som exempelvis läger eller att kolla på allsvenskan.. Därför: 5) Att tillsammans med laget i närtid göra upp en plan för vad lagkassan ska nyttjas till framöver, vilka målsättningar har vi och hur kommer vi dit. Därför kan det vara lämpligt att ordna ett möte med spelarna exempelvis innan en träning för att bringa klarhet i vad önskemålen är och hur vi ska ta oss dit. Vi ledare skulle sätta stort värde på om några föräldrar kunde driva/organisera/administrera arbetet med lagkassan. Känner du som förälder för att vara drivande till att den där cupen, lägret eller resan som blir ett minne för livet för grabbarna blir av , ta då kontakt med mig eller anmäl intresse på laget. Vi ser gärna att ni är i alla fall två som har ett nära samarbete så snacka gärna ihop er och återkom helst innan månadens slut så kan vi därefter diskutera hur vi kan avancera framåt. Jag kommer att finnas som ett bollplank för er under processen och kan vara representant från ledargruppen om ni önskar att ha min hjälp i arbetet framöver.. P2012 23 apr 0kommentarer
  • Kiosk på herr och dam

    Vi har fått kiosken 3 matcher denna säsongen. Vi behöver 2-3 frivilliga per match. 4 maj damlaget-Nässjö 17.00 24 maj herrlaget-Mariebo 16.00 14 september damlaget-Västervik 13.00 Detta gäller vårdnadshavare och dylikt. Får vi inte ihop frivilliga så gör jag ett schema så får man byta sinsemellan Skriv i gästboken vilken match/matcher du kan tänka dig. P2010/2011 23 apr 4kommentarer
  • Bollknatte

    Hej! Vi har i år blivit tilldelade rollen som bollknatte på några av damlagets hemmamatcher Det finns ett schema upplagt under dokument inne på vår sida De som har blivit schemalagda kommer att bli kallade En del kommer att få nöjet att vara bollknatte 2 gånger, de som inte får det kommer att någon gång få ansvara för tvätten av matchställ Kan man inte vid tilldelat tillfälle får man fixa byte själv och gärna meddela oss ledare om det 😊 Man samlas 30 minuter innan matchstart F2015/2016 23 apr 12kommentarer
  • Välkommen till Mullsjö IF:s Ledarsida!

    På denna sida samlas allt material för samtliga ledare i Mullsjö IF, både senior och ungdom. Nyheter, länkar, information och andra dokument finns här på ledarsidan, allt för att det ska vara lättillgängligt för våra ledare att komma åt och använda som ett stöd och hjälp i verksamheten i varje lag. För att föreningens policys ska vara lättillgängliga finns dessa länkade längre ner från föreningens förstasida. Ledarpolicy Föreningens policy för alla ledare i verksamheten. Barn & Ungdomspolicy Föreningens policy för alla barn och ungdomar om hur träningar och matcher ska bedrivas. Föräldrapolicy Föreningens policy som gäller för alla föräldrar i verksamheten, viktigt att alla ledare informerar föräldragruppen i varje lag om vad alla föräldrar i våra lag ska tänka på. Alkohol- och drogpolicy Föreningens alkohol- och drogpolicy i och kring Gruveredsvallen samt i samband med aktiviteter rörande MIF. Ledarmapp I ledarmappen finns all praktisk information om föreningen samlad. Mappen finns även längst upp i dokumentbanken som en pdf-fil och kan skrivas ut och tas med till träningar och matcher. Dokument Under dokument finns träningsprogram och övningar att ta del utav och använda för respektive spelform ledarens lag spelar i. I dokumentbanken finns samlad information för ledare att ta del utav att använda i sin verksamhet, ex information om FOGIS, registreringar, föreningsinformation mm. Länkar Användbara länkar för att hitta och söka rätt på information från andra sidor inom fotboll och idrottsrörelsen. Gästboken Här kan ledare ställa allmänna frågor till alla ledare för att få hjälp eller stöttning till sitt lag. Trafikpolicy Föreningens trafikpolicy, viktigt att föräldrar och spelare informeras om vad som gäller i trafiken i samband med aktiviteter i föreningen. Kontaktuppgifter anläggning Jesper Lundberg på Jespers Skog & Trädgård är den som har hand om gräsklippning och linjering under året. Vid frågor om klippning, linjering och skötsel av målen når ni Jesper på 076-052 92 75. Kontaktuppgifter till styrelsen Frågor kring vår verksamhet hänvisas till föreningens styrelse, kontaktuppgifter till alla i styrelsen finns på länken ovan. Ledare 23 apr
  • Kiosk och bollknattar 2025

    Nu ligger schemat uppe för årets kiosk och bollknattar under dokument i mappen Allmän föreningsinformation. Det är dubbla seniormatcher till helgen fredag och söndag. Kan ni inte ha tilldelad match får ni byta med annat lag om ni inte själva kan tillsätta den matchen ni är uppsatt på. Årets avgifter skickades ut i söndags via mejl/faktura. Får ni frågor om avgifterna som ni inte kan besvara så hänvisa dem till mig. Inom kort kommer vi dessutom att göra ett internt utskick om sportlotten, varför lagen säljer denna samt vilka rabatter som finns att ta del utav utöver de fysiska rabatterna på lotten. Hör av er till mig vid frågor eller funderingar. Vid domarfrågor kontakta Angelica eller Nicki. Ledare 22 apr
  • Visa fler nyheter