• Ledarinformation vecka 17

    Fakturor för medlems- och träningsavgifter Nu på söndag 28/4 kommer alla medlems- och träningsavgifter att skickas ut till alla spelare, ledare och övriga medlemmar. Förfallodag söndag 5/5. Se över era trupper och ta bort dem innan söndag som ni vet inte ska fortsätta så dessa personer slipper få en faktura på mejlen. Automatiska påminnelser skickas ut dagen innan, en vecka respektive två veckor efter förfallodagen. Under fliken Medlemsstatus i adminläget på respektive lagsida kan du sedan se status på alla fakturor om de är betalda eller ej. Fotoschema 13, 14 och 16 maj är fotograferingen för alla lagen från födda 15/16 upp till seniorlagen. Schema ligger under mappen Allmän föreningsinformation under dokument. Lappar att dela ut och skriva på och ta med till fotograferingen har alla fått i samband med Kick-Off. Annars ligger det extra lappar på kontoret i bokhyllan. Sportlotten Alla lagen har nu blivit tilldelade 110 st lotter var. Ni väljer själva när dessa delas ut när så många som möjligt kommit igång och tränat. När ni är klara med försäljningen behöver resterande lotter lämnas tillbaka så fort som möjligt så vi ger andra chansen att sälja/köpa dem. Se även tidigare nyheter som sportlottenförsäljningen. Kaptensbindlar I respektive lags sjukvårdsväskor ska det nu finnas kaptensbindlar. Är det så att man inte har någon bindel i sin väska så tar man kontakt med mig eller Nicki Windh så löser vi en bindel. Åker man på cup och önskar dela ut MIF vimplar till motståndarna tar man kontakt med mig så ordnar jag detta då vi har på lager. Klubbkväll med Intersport Klubbkvällen med Intersport på Gruveredsvallen kommer att vara måndagen 6/5 kl 17:30-19:00 i klubbstugan. Denna aktivitet ligger även i alla lagens kalendrar vilket ni kan påminna era spelare/föräldrar om att det då finns möjlighet för alla att prova ut MIF kläder på plats i klubbstugan och lägga en beställning. Domare Frågor om domarschemat och tillsättning av domare tas med Johanna Lernberg. Ni når henne på johanna.lernberg@hotmail.com alt. 072-37 58 587. Kioskschema och bollknatteschema Schema för dam och herrlagets hemmamatcher och vilket lag som har hand om bollknattar respektive kiosken kommer att komma, vi informerar om detta via ledarsidan men det är inte klart i dagsläget. Lycka till med kommande matcher! Ledare 26 apr 2024 0kommentarer
  • Information bortaresor

    Här är information om hur vi under säsongen kommer att ta oss till bortamatcherna. 13/4 Taberg - bilar 28/4 Waggerryd - bilar 19/5 Fredriksdal - bilar 25/5 Holstbybrunn - stor buss (lagaktivitet efter) 9/6 Torpa - bilar 30/6 Bankeryd - bilar 18/8 Tranås - liten buss 25/8 Nässjö - bilar 8/9 Ölmstad - bilar 22/9 Västervik - stor buss 6/10 Vetlanda - liten buss Damsenior 26 apr 2024 0kommentarer
  • GIFF-CUPEN-Hålltider Gula laget

    Så var det då äntligen dags för GIFF-CUPEN:-) Här nedan följer lite hålltider under helgen som är preliminära men som vi ska försöka förhålla oss till så gott det går.. Lördag 13.30 Samling Gruveredsvallen för uppsnack och se så att vi får med oss samtliga. 14.00 Avfärd mot Tidaholm och Forsenskolan. 14.30 Incheckning, vi checkar in och S & L. bekantar sig med faciliteterna och våra sovplatser. 15.30 Efter ombyte till våra ställ åker vi mot Ekedalen (IP, 52293, Tidaholm) och vi samåker med svart lagets L. & S som kommer kika på våra matcher. 16.30 - 19.30 tre matcher på IP , tänk på att ha med mellanmål till grabbarna då det är sen middag. 19.45 Ledare och spelare åker för att käka middag, anhöriga styr färden hemåt. 20.15. Middag Rosenbergsskolan. 20.45 Återvänder till Forsenhallen för att varva ner. 22.00 cirka, läggdags tid att försöka få några timmars skönhetssömn. Söndag: 07.00 cirka, "tuppen väcker oss". 07.45. L. & S till R. för frukost. 08.00-08.30 Frukost. 08.45 Vi åker till den nya spelplatsen, Nyborg (52230, Tidaholm) vid Ulvesborg och möter upp anhöriga. Vänligen var ute i god tid då det kommer vara tufft med parkering enligt säker källa.. 09.30- 12.00 laget spelar tre matcher (se kalendern för exakt spelschema). Ta gärna med lite mellanmål till killarna mellan matcherna. 12.30 Spelare, ledare och anhöriga åker mot Rosenbergsskolan för lunch. S. & L. käkar lunch ihop medan A. har med sig lunch eller käkar ngt i nära anslutning till skolan. 13.45 - 14.45 städning och utcheckning vid Forsenhallen för S. & L. 15.00 Vi säger hejdå till varandra efter en förhoppningsvis mycket minnesvärd Cup:-) Att tänka på: Medtag sovsäck, liggunderlag (luftmadrass max 90 cm bred), kudde och toalettartiklar. Mellanmål till grabbarna att ha under lördagen och söndagen mellan matcherna. Gula laget: Noel. L, Arvid, Jonel, Mårten, Gustav, Isak B , Carl, Elliot & Leo. Söndag även Casper. Ledare: Henrik, Viktor & Martin. Hör av er till ledarna vid funderingar rörande cupen. Tillsammans mot nya mål ! P2012 24 apr 2024 0kommentarer
  • Frivillig extraträning

    Hej, Vi kommer under denna säsong ha frivilliga extraträningar på fredagar vissa veckor. Den är helt frivillig för alla spelare. Träningen kommer att vara 60 min. Vi kommer skicka ut kallelser som vanligt. På fredag kör vi första tillfället kl 15:30-16:30. /Ledarna F2010/2011/2012 24 apr 2024 1kommentar
  • GIFF-CUPEN-Hålltider svarta laget

    Då var det äntligen dags för GIFF-CUPEN :-) Här nedan kommer lite hålltider för det svarta laget, tiderna ska vi försöka följa så gott det går men kan ändras en aning med anledning av omständigheter som vi ej kan påverka. För det svarta laget gäller: Lördag: 07.45 Samling Gruveredsvallen, uppsnack och ombyte. Se så samtliga är på plats. 08.15 Avresa mot Idrottsparken, Ekedalen (IP, 52293, Tidaholm. 09-12.30 laget spelar tre matcher på Idrottsparken (se kalendern för exakta matchtider). 12.45 - 13.15. Ledare, spelare och anhöriga käkar medhavd lunch tillsammans i anslutning till spelplatsen. 13.30 - Avresa mot Forsenskolan, föräldrar åker med till incheckning vid F. 14-14.30 Incheckning vid F. för spelare och ledare. Dags att säga hejdå till anhöriga. ( anhöriga får givetvis också kolla på det gula lagets matcher om de vill). 14.30-15 lokalisering, L. & S bekantar sig med hallen och sina sovplatser. 15.30 - 16. Det svarta laget samåker med det gula laget till Ekedalen för att kolla på gula lagets matcher. 16.30 - 19.30 Det gula laget spelar sina matcher. Viktigt att ha mellanmål med sig här för båda lagens räkning, långt till middagen annars.. 19.45. De båda lagen samåker till Rosenbergsskolan för att käka sen middag. 20.15 Middag R. 20.45. Åter till vårt kryp in för natten, Forsenhallen. 22.00 cirka, dags att säga "Godnatt ". Söndag: 06.15 Revelj "väckning ". 06.45. Ledare samt vår alltid så morgonpigge J.Wahlby kör grabbarna till frukost R. 07.00 -07.25 Frukost R. 07.30 Laget åker mot spelplatsen för dagen, Nyborg (52230) vid Ulvesborg där de möter upp anhöriga. Vänligen,Var ute i god tid, kan bli tufft med parkering enligt uppgift från säker källa. 08.00-11.30 Laget lirar matcher ( se kalendern för exakta tider). Gärna lite mellanmål att ha efter andra matchen till killarna. 12.15 Gemensam avfärd mot lunchen på R. 12.30-13.00 Lunch R. Anhöriga har med sig lunch alternativt käkar något annat gott under tiden. 13.00-14.00 Spelare, ledare och föräldrar åker i samlad trupp till Forsenhallen . Där packar & städar S. & L. Snabbt innan det är dags för utcheckning av GIFF-CUPEN 2024. 14.00 Dags att säga hejdå efter en förhoppningsvis mycket minnesvärd Cup. Att komma ihåg: Liggunderlag (luftmadrass) max 90 cm bred, sovsäck, kudde & toalettartiklar. Dessutom lunch (lör) och mellanmål(lör, sön) för hela familjen :-). Svarta laget under Giffcupen, Noah, Noel S, Isac W, Benjamin, Milton, William, Mille, Åke , Maximillian, Douglas. Ledare: Patric & Fredrik Hör av er till oss ledare vid funderingar gällande Cupen... Tillsammans mot nya mål ! P2012 24 apr 2024 3kommentarer
  • Giff -cupen Tidaholm 27/4 och 28/4

    Lördag den 27/4 Samling på Gruvered kl: 13:00 för ombyte och sedan gemensam avfärd till Skedevallen där samtliga matcher spelas på lördagen. Bra om man ätit ordentligt innan samling , ta gärna med någon frukt. De som anmält sig lördag är: Ava Andersson, Bella Hultberg, Felicia Serrander, Filippa Larsson, Freja Karlsson Wind, Julia Lundelöf, Kellie Florin, Kelly Fransson,Lea Arvidsson, Mathilda Bohlin, Mathilda Knutsson, Ruth Ström, Signe Eriksson, Tilda Thell, Una Milosevic De som meddelat de har bil är:Bella, Felicia, Filippa, Julia, Kellie, Kelly, Lea, Mathilda B. Signe ( Varierat antal platser i bilarna) Kom ihåg: fotbollsskor , benskydd, hårsnodd, vattenflaska, underställ eller liknande, tjockare tröja/ jacka, kan vara kyligt att vänta mellan matcherna , ev frukt. Spelschema lördag 14:30: MIF- Råda BK 15:30: MIF- IFK Värsås 17:00: Skultorps IF- MIF Matcherma är 2x12 minuter. Man tar med sig dräkten hem så man är redo för söndagen. Om man inte ska med söndag så lämnas dräkten tvättad på måndag. Söndag den 28/4 Samling på Gruvered färdigombytta kl: 7:30 fför gemensam avfärd till Ulvesborg där samtliga matcher spelas på söndagen. De som anmält sig söndag är: Ava Andersson, Bella Hultberg, Filippa Larsson, Freja Karlsson Windh, Julia Lindelöf, Kellie Florin, Kelly Fransson, Lea Andersson, Matilda Knutsson, Ruth Ström, Signe Eriksson, Una Milosevic De som meddelat att de har bil är: Filippa, Julia, Lea, Signe, Una, Kelly ( Varierat antal platser i bilarna) Kom ihåg: färdigklädd i matchdräkt , underställ eller liknande, fotbollsskor , benskydd, hårsnodd, vattenflaska, tjockare tröja /jacka, det kan bli kyligt att vänta mellan matcherna, något lätt att äta efter första matchen kan vara bra. Spelschema söndag Kl:8:30 :Mif- Hovås Billdal IF blå Kl: 11:00: Falköping KIK lag röd- MIF Kl:12:00: MIF- Egnahems BK Dräkten tar man med hem, tvättar och lämnar tillbaka måndag. F2013/2014 24 apr 2024 0kommentarer
  • Sjukvårdsväskor

    Nu kan man hämta ut sjukvårdsväskorna. De står i det stora omklädningsrummet. F17/18 väska 1. P17/18 väska 2. F15/16 väska 3. P15/16 väska 4. F13/14 väska 5. P13/14 väska 6. F11/12 väska 7. P12 väska 8. P11 väska 9. F09/10 väska 10. P09/10 väska 11. Ledare 23 apr 2024 11kommentarer
  • Visa fler nyheter